5S di Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS) telah dilancarkan pada 6 Mei 2008 bagi menjadikan KUIS sebagai salah sebuah institusi pengajian tinggi (IPT) yang mempunyai sistem pengurusan kualiti yang kukuh selain mendapat persijilan kualiti MS ISO 9001:2000 yang telah dimiliki pada tahun 2003.


Thursday, December 10, 2009

KUIS SASAR PERSIJILAN 5S JULAI 2010


Pelbagai usaha sedang dijalankan oleh setiap jawatankuasa 5S KUIS bagi merealisasikan aspirasi mencapai persijilan 5S menjelang bulan Julai 2010. Pada dasarnya 5s telah dilaksanakan lebih 2 tahun di KUIS tapi tiada tanda-tanda untuk mendapatkan persijilan itu memandangkan terdapat beberapa kekangan dan halangan sama ada daripada ajk pelaksana mahupun di peringkat jabatan.

Bagi mencapai matlamat persijilan maka pelbagai usaha sedang dijalankan sebagai satu cara untuk KUIS tersohor sebagai institusi yang mementingkan persekitaran kerja yang sistematik dan bersih.

Menurut koordinatornya, Cik Noorlia Hj Ramli "kita sedang berusaha untuk menghidupkan semula semangat 5S ini agar semua pihak yang terlibat memberikan komitmen yang padu. Jangan harapkan orang tertentu sahaja untuk melaksanakan 5s....bukankah yang berat sama dipikul, dan yang ringan sama dijinjing....bersama-samalah kita menjayakan 5S di KUIS ini".

Semoga usaha murni yang dilakukan oleh semua jawatankuasa pelaksana 5S ini akan berjaya mencapai matlamatnya...

No comments:

Post a Comment